Gitara dąbowa strat
Moderator: poco
Co do tej folii, to mam pytanie darku zwięzane z połęczeniami galwanicznymi pomiędzy paskami.
Chodzi o przerwę, jakę będzie stanowię warstwa kleju.
Myłlę, że lepszym rozwięzaniem, o czym już pisałem jest wykorzystanie grubszej folii spożywczej Al lub z opakował/foremek do ciasta, której nie ma potrzeby przyklejania do drewna, bo można wykonaę połęczenie mechaniczne.
Przypominam, że nie należy łęczyę Al z Cu, gdyż powoduje to szybka korozję elektrochemicznę i brak styku. O "zniknięciu" materiału w tym miejscu nie wspomnę.
Metalem służęcym za połęczenie elektryczne jest mosiędz np. z elektrod baterii 4,5 V. Do niego dopiero lutujemy przewody Cu.
W elektroenergetyce stosuje się specjalne podkładki pod łruby wykonane z kompozytu Al/Cu.
Można próbowaę pokrywaę Al cynę, ale ze względu na natychmiastowe utlenianie się oczyszczonej powierzchni jest to b. wętpliwe. Potrzebny jest też do tego specjalny topnik ułatwiajęcy lutowanie.
łatwiej jest przykręcię taki styk mosiężny malutkim wkrętem do drewna i dopiero lutowaę lub przykręcię polutowany styk.
Pozdrawiam, Ryszard
Chodzi o przerwę, jakę będzie stanowię warstwa kleju.
Myłlę, że lepszym rozwięzaniem, o czym już pisałem jest wykorzystanie grubszej folii spożywczej Al lub z opakował/foremek do ciasta, której nie ma potrzeby przyklejania do drewna, bo można wykonaę połęczenie mechaniczne.
Przypominam, że nie należy łęczyę Al z Cu, gdyż powoduje to szybka korozję elektrochemicznę i brak styku. O "zniknięciu" materiału w tym miejscu nie wspomnę.
Metalem służęcym za połęczenie elektryczne jest mosiędz np. z elektrod baterii 4,5 V. Do niego dopiero lutujemy przewody Cu.
W elektroenergetyce stosuje się specjalne podkładki pod łruby wykonane z kompozytu Al/Cu.
Można próbowaę pokrywaę Al cynę, ale ze względu na natychmiastowe utlenianie się oczyszczonej powierzchni jest to b. wętpliwe. Potrzebny jest też do tego specjalny topnik ułatwiajęcy lutowanie.
łatwiej jest przykręcię taki styk mosiężny malutkim wkrętem do drewna i dopiero lutowaę lub przykręcię polutowany styk.
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Ja polecam tałmę miedzianę, np. takę:
http://guitarproject.pl/p/7/2445/samopr ... zesci.html
Nie reklamuję sklepu, brołboszsz, ale tej właśnie używam i jest bardzo wygodna i nie ma problemów z łęczeniem. Klejęc na zakładkę jest przejłcie elektryczne (sprawdzone organoleptycznie miernikiem), oraz nie ma problemów z przylutowaniem do niej czegokolwiek. Jeden metr starcza na kilka gitar. To po co sobie utrudniaę?
http://guitarproject.pl/p/7/2445/samopr ... zesci.html
Nie reklamuję sklepu, brołboszsz, ale tej właśnie używam i jest bardzo wygodna i nie ma problemów z łęczeniem. Klejęc na zakładkę jest przejłcie elektryczne (sprawdzone organoleptycznie miernikiem), oraz nie ma problemów z przylutowaniem do niej czegokolwiek. Jeden metr starcza na kilka gitar. To po co sobie utrudniaę?

Jełli chcesz zrobię ekran elektryczny to obojętne jest czy folia miedziana czy aluminiowa ,ważne żeby było albo jedne albo drugie bo miedęšłz aluminium się nie lubię .Jedno i drugie przewodzi pręd .Istotne jest aby wszystkie blaszki łęczyły sie ze sobę .No i ważny jest element (mały wkręcik z uszkiem do lutowania i podkładkę najlepiej jak by wszystko było mosiężne jw.(posty powyżej ) bo łatwo się lutuje .Technika jakę to zrobisz zależy od Ciebie i starannołci .
Pozdrawiam
Pozdrawiam
Charakterystyka instrumentu:
Szyjka: 3 częłciowa klon kanadyjski/mahoł/klon kanadyjski
Korpus: 1 częłciowy dęb polski
Podstrunnica: palisander madagaskarski
Znaczniki: główne macica perłowa, boczne modelina
Progi: sintom 2,5mm
Mostek: stały sung il
Przetworniki: mostek â?? JB model
łrodkowy â?? â??staryâ?? Witkowski
Szyjkowy â?? â??staryâ?? Witkowski
Kolor osprzętu: chrom
Klucze: Wilkinson
Skala - 25,5â??
Szerokołę na siodełku - 43 mm
Szerokołę na 22 progu - 56 mm
Grubołę na 1-wszym progu - 20 mm
Grubołę na 12-nastym progu - 22 mm
Promieł podstrunnicy - 14â??
Potencjometr volume i tone
+ przełęcznik on/on do zaaranżowania funkcji
Przełęcznik przetworników pięciopozycyjny
Struny: Savarez 10-46
Brzmienie:
Instrument brzmi zaskakujęco dobrze, jasno, stabilnie i czytelnie.
Zarówno na czystym jak i przesterowanym kanale.
Na przesterze korpus dębowy dodaje pewnej maniery w wysokim rejestrze tonów,
coś jakby hmm bzyczęcy, metaliczny niuans,
mi przywodzi na myłl brzmienie Satrianiego z Always Wit me.
O tak! Ta gitara jest stworzona do takich kawałków jak ten!
Ale nie tylko np. brat mój gustuje w ciężkim graniu z mocno obniżonym strojem.
Brzmienie okrełlił jako - â??tak dobre jak ta gitara wyględaâ?? a podoba mu się bardzo
Chciałem złożyę podziękowania dla forumowiczów dzięki którym,
prace wykołczeniowe poszły sprawnie i dzięki którym nie straciłem nadzieii
na osięgnięcie celu.
Popikowi za radę barwienia nitro.
Poco za podpowiedęšł odnołnie sprzętu lakierniczego
Wojtkowi za pomoc przy spękanym nitro.
Oraz pozostałym za pomoc merytorycznę.
Pozdrawiam!
Dominik
Szyjka: 3 częłciowa klon kanadyjski/mahoł/klon kanadyjski
Korpus: 1 częłciowy dęb polski
Podstrunnica: palisander madagaskarski
Znaczniki: główne macica perłowa, boczne modelina
Progi: sintom 2,5mm
Mostek: stały sung il
Przetworniki: mostek â?? JB model
łrodkowy â?? â??staryâ?? Witkowski
Szyjkowy â?? â??staryâ?? Witkowski
Kolor osprzętu: chrom
Klucze: Wilkinson
Skala - 25,5â??
Szerokołę na siodełku - 43 mm
Szerokołę na 22 progu - 56 mm
Grubołę na 1-wszym progu - 20 mm
Grubołę na 12-nastym progu - 22 mm
Promieł podstrunnicy - 14â??
Potencjometr volume i tone
+ przełęcznik on/on do zaaranżowania funkcji
Przełęcznik przetworników pięciopozycyjny
Struny: Savarez 10-46
Brzmienie:
Instrument brzmi zaskakujęco dobrze, jasno, stabilnie i czytelnie.
Zarówno na czystym jak i przesterowanym kanale.
Na przesterze korpus dębowy dodaje pewnej maniery w wysokim rejestrze tonów,
coś jakby hmm bzyczęcy, metaliczny niuans,
mi przywodzi na myłl brzmienie Satrianiego z Always Wit me.
O tak! Ta gitara jest stworzona do takich kawałków jak ten!
Ale nie tylko np. brat mój gustuje w ciężkim graniu z mocno obniżonym strojem.
Brzmienie okrełlił jako - â??tak dobre jak ta gitara wyględaâ?? a podoba mu się bardzo

Chciałem złożyę podziękowania dla forumowiczów dzięki którym,
prace wykołczeniowe poszły sprawnie i dzięki którym nie straciłem nadzieii
na osięgnięcie celu.
Popikowi za radę barwienia nitro.
Poco za podpowiedęšł odnołnie sprzętu lakierniczego
Wojtkowi za pomoc przy spękanym nitro.
Oraz pozostałym za pomoc merytorycznę.
Pozdrawiam!
Dominik
łmiało można robię gitary z dębu! Dęb (przynajmniej ten kawałek z którego ja strugałem) ma naprawdę bardzo dobre włałciwołci tonalne.
Brzmienie bardzo jasne (jak ktoł lubi) przy tym bardzo bogate w harmoniczne.
Cechę charakterystycznę dębu są właśnie te harmoniczne dajęce przyjemne odczucia artykulacyjne (w stylu Briana Maya, Brighton rock solo) można odpłynęę przy improwizacji!
Bas jest bardzo zwarty i ogólnie dęšłwięk, jego wybrzmiewanie jest bardzo stabilne, równomierne i w pewnym sensie duże, takie gromkie.
O dębie rezonansowym sporo informacji znajdziemy tu:
http://tonewooddatasource.weebly.com/wo ... s-n-q.html
Polecam charakterystykę tonalnę dębu do każdego gatunku muzycznego.
Chyba że wychwycę do czego się nie nadaje to dam znaę
Ważna rzecz to to że gitara jest odczuwalnie solidna w wadze ale bez przesady,
waży 3,6kg co uważam za w pełni akceptowalny wynik.
(W planach mam gitarę z korpusem łwierkowym i z sosnowym)
Pozdrawiam!
Dominik
Brzmienie bardzo jasne (jak ktoł lubi) przy tym bardzo bogate w harmoniczne.
Cechę charakterystycznę dębu są właśnie te harmoniczne dajęce przyjemne odczucia artykulacyjne (w stylu Briana Maya, Brighton rock solo) można odpłynęę przy improwizacji!
Bas jest bardzo zwarty i ogólnie dęšłwięk, jego wybrzmiewanie jest bardzo stabilne, równomierne i w pewnym sensie duże, takie gromkie.
O dębie rezonansowym sporo informacji znajdziemy tu:
http://tonewooddatasource.weebly.com/wo ... s-n-q.html
Polecam charakterystykę tonalnę dębu do każdego gatunku muzycznego.
Chyba że wychwycę do czego się nie nadaje to dam znaę

Ważna rzecz to to że gitara jest odczuwalnie solidna w wadze ale bez przesady,
waży 3,6kg co uważam za w pełni akceptowalny wynik.
(W planach mam gitarę z korpusem łwierkowym i z sosnowym)
Pozdrawiam!
Dominik
Re: Gitara dębowa strat
Witam! (po latach;))
Podbijam temat dębowy strat.
Konstruowałem ję z myłlę że ma służyę jako wół roboczy
i wywięzuje się ze swojej roli wyłmienicie!
Od momentu zbudowania nie miałem z nię żadnych problemów technicznych
Ostatnim czasem informacja o moim niecodziennym zainteresowaniu dotarła do lokalnej gazety w zwięzku z czym powstał artykół który pragnę wam przedstawię.
https://www.youtube.com/watch?v=bu0iy0eFNy4
http://www.to.com.pl/wiadomosci/ostrole ... ,11828929/
Podbijam temat dębowy strat.
Konstruowałem ję z myłlę że ma służyę jako wół roboczy
i wywięzuje się ze swojej roli wyłmienicie!
Od momentu zbudowania nie miałem z nię żadnych problemów technicznych

Ostatnim czasem informacja o moim niecodziennym zainteresowaniu dotarła do lokalnej gazety w zwięzku z czym powstał artykół który pragnę wam przedstawię.
https://www.youtube.com/watch?v=bu0iy0eFNy4
http://www.to.com.pl/wiadomosci/ostrole ... ,11828929/