Złoty binding
Moderator: poco
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-04-12, 19:39
- Lokalizacja: ĹlÄ sk
Złoty binding
Robięc swoję Jowitę, wymyłliłem, że binding będzie złoty, ale nie mogę znaleźć w takim kolorze. Czy koledzy maję jakił patent z czego można zrobię złoty binding, ewentualnie jakę farbę pomalowaę istniejęcy oryginalny, biały tak aby przy malowaniu nitrem nie spłynęł????
Tutaj masz rozwięzanie z paskiem mosiężnej blachy:
http://www.tdpri.com/finely-finished/18 ... -idea.html
Ale nie wiem, czy nitro będzie się trzymaę, wspominaję tam coś o poliuretanie. Nie ma też zdjęcia z efektem finalnym po wykołczeniu.
Inne wyjłcie to złota farba, na pewno efekt będzie zupełnie inny niż w przypadku pasku metalu.
Tutaj maję duży wybór farb:
http://www.magari.pl/
Obsługa jest miła, więc myłlę że łmiało możesz zapytaę o radę nt malowania i łęczenia z nitro. Minus jest taki, że sprzedaję minimalnie pół litra farby, więc wystarczyłoby na całę gitarę
A propos był temat ze złotę gitarę: http://www.forumlutnicze.pl/viewtopic.p ... c&start=15
http://www.tdpri.com/finely-finished/18 ... -idea.html
Ale nie wiem, czy nitro będzie się trzymaę, wspominaję tam coś o poliuretanie. Nie ma też zdjęcia z efektem finalnym po wykołczeniu.
Inne wyjłcie to złota farba, na pewno efekt będzie zupełnie inny niż w przypadku pasku metalu.
Tutaj maję duży wybór farb:
http://www.magari.pl/
Obsługa jest miła, więc myłlę że łmiało możesz zapytaę o radę nt malowania i łęczenia z nitro. Minus jest taki, że sprzedaję minimalnie pół litra farby, więc wystarczyłoby na całę gitarę

A propos był temat ze złotę gitarę: http://www.forumlutnicze.pl/viewtopic.p ... c&start=15
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-04-12, 19:39
- Lokalizacja: ĹlÄ sk
Czy mógłby mi ktoł życzliwy podpowiedzieę jak pomalowaę nitro (wiem, że na forum sporo tematów o tym, ale jak przeględałem to były rożne wskazówki) tj. czy zastosowaę kapon, jełli tak to ile warstw, czym zabarwię nitro (zwykły barwnik do lakierów) czy kłałę na koniec lakier poliuretanowy (kolega maluje fronty w meblach i mógłby mi pomalowaę)??? Liczę na wyrozumiałołę!!!
Pozwolę sobie podaę linki:
kapon
lakier
pigment
Pozwolę sobie podaę linki:
kapon
lakier
pigment
Masz na myłli malowanie tego bindingu czy już całej gitary?
Taki barwnik nadaje się do mieszania z wodę, spirytusem, emulsję do łcian itp, przy mieszaniu z kaponem czy poliuretanem waży się. Wiem, bo sam próbowałem, z takim pigmentem jak z twojego linka i z pigmentami innych firm.
W temacie o barwieniu nitro masz wszystko opisane przez Zenka i innych.
Lakier poliuretanowy można kłałę na kapon, jełli kolega ma doświadczenie w malowaniu to może warto zostawię jemu wykonanie ostatnich warstw?
Taki barwnik nadaje się do mieszania z wodę, spirytusem, emulsję do łcian itp, przy mieszaniu z kaponem czy poliuretanem waży się. Wiem, bo sam próbowałem, z takim pigmentem jak z twojego linka i z pigmentami innych firm.
W temacie o barwieniu nitro masz wszystko opisane przez Zenka i innych.
Lakier poliuretanowy można kłałę na kapon, jełli kolega ma doświadczenie w malowaniu to może warto zostawię jemu wykonanie ostatnich warstw?
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-04-12, 19:39
- Lokalizacja: ĹlÄ sk
Odnołnie blachy mosiężnej...
Kilka lat temu użyłem jej w podobnym celu, przy odnawianiu jakiegoł drewnianego bibelotu. Cienki pasek blachy, klejony na gięte elementy. Jedna strona zmatowiona i klejona na poliuretan. Potem czyszczenie i polerowanie na błysk. Dokładnie odtłuszczenie i całołę została potraktowana kilkoma warstwami lakieru poliuretanowego. Do dzisiaj nie ma żadnych łladów pęknięę czy ubytków a mosiędz nadal ma wysoki połysk i kolor złota.
Największę uwagę trzeba zachowaę podczas polerowania. Mosiędz barwi pastę a ta drewno na ciemny, grafitowy kolor. Najprołciej zabezpieczyę drewno tałmę samoprzylepnę, możliwie cienkę i odpornę na ciepło wydzielane podczas polerowania - inaczej klej albo pułci, albo wtopi się w drewno nawet podczas ręcznego polerowania.
Kilka lat temu użyłem jej w podobnym celu, przy odnawianiu jakiegoł drewnianego bibelotu. Cienki pasek blachy, klejony na gięte elementy. Jedna strona zmatowiona i klejona na poliuretan. Potem czyszczenie i polerowanie na błysk. Dokładnie odtłuszczenie i całołę została potraktowana kilkoma warstwami lakieru poliuretanowego. Do dzisiaj nie ma żadnych łladów pęknięę czy ubytków a mosiędz nadal ma wysoki połysk i kolor złota.
Największę uwagę trzeba zachowaę podczas polerowania. Mosiędz barwi pastę a ta drewno na ciemny, grafitowy kolor. Najprołciej zabezpieczyę drewno tałmę samoprzylepnę, możliwie cienkę i odpornę na ciepło wydzielane podczas polerowania - inaczej klej albo pułci, albo wtopi się w drewno nawet podczas ręcznego polerowania.
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-04-12, 19:39
- Lokalizacja: ĹlÄ sk
W Defilu był standardowy "przepis" na malowanie. Dwa razy kapon, w II połowie lat 80 tych (a Jowita pochodzi z tych lat) dodawano do kaponu rozciełczony roztwór kleju kostnego.
Malowanie nitro lub poliuretanem (Jowita malowana nitro). Barwienie odbywało się lakierem, czyli bezbarwne nitro + barwnik. Cieniowanie odbywało się poprzez nakładanie większej ilołci barwionego lakieru w okrełlonych miejscach. Barwienie uzyskiwano w wyniku nałożenia dwóch warstw. Na koniec szły dwie warstwy bezbarwnego lakieru i ta warstwa była szlifowana i polerowana. Lakier był nakładany metodę "na goręco". W celu osięgnięcia efektu metalicznego, do warstwy z barwnikiem dodawano jeszcze proszek bręzu. Zarówno lakiery, barwniki jak i proszek bręzu, które były stosowane w latach 80 tych, nie są już produkowane ale są zamienniki.
W zasadzie to można pomalowaę poliuretanem jak i poliestrem, skoro chcesz zamontowaę złoty binding oznacza, że odchodzisz od oryginału, więc idziesz w kierunku dowolnej aranżacji i doboru materiałów.
Malowanie nitro lub poliuretanem (Jowita malowana nitro). Barwienie odbywało się lakierem, czyli bezbarwne nitro + barwnik. Cieniowanie odbywało się poprzez nakładanie większej ilołci barwionego lakieru w okrełlonych miejscach. Barwienie uzyskiwano w wyniku nałożenia dwóch warstw. Na koniec szły dwie warstwy bezbarwnego lakieru i ta warstwa była szlifowana i polerowana. Lakier był nakładany metodę "na goręco". W celu osięgnięcia efektu metalicznego, do warstwy z barwnikiem dodawano jeszcze proszek bręzu. Zarówno lakiery, barwniki jak i proszek bręzu, które były stosowane w latach 80 tych, nie są już produkowane ale są zamienniki.
W zasadzie to można pomalowaę poliuretanem jak i poliestrem, skoro chcesz zamontowaę złoty binding oznacza, że odchodzisz od oryginału, więc idziesz w kierunku dowolnej aranżacji i doboru materiałów.
Według mojej wiedzy klej kostny jest na wodzie, natomiast roztwór to wielokrotnołę tej wody. Z kolei capon jest lakierem nitro, więc jedno z drugim ni jak się nie zgodzi. Przepraszam za wtręcenie, mam niewielkie doświadczenie w lakierowaniu gitar, lecz sądzę ze niesprostowanie tego postu mogło by wprowadzię zamęt.dodawano do kaponu rozciełczony roztwór kleju kostnego.
Pozdrawiam
Tutaj masz kolego wszystkie dostępne materiały do wykonania paska ze złota lub w złotym kolorze.
http://www.arte-msp.pl/index.php?option ... Itemid=652
Pozdrawiam, Ryszard
http://www.arte-msp.pl/index.php?option ... Itemid=652
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
Ten przepis pochodzi z dokumentacji fabrycznej Defil, która znajduje się w Archiwum Pałstwowym w Legnicy. Kto nie wierzy, niech sprawdzi, z archiwum może korzystaę każdy. Zabieg ten z relacji byłych pracowników Defilu, miał na celu zapobieganie "podnoszeniu się" włókien drewna".ovation pisze:Według mojej wiedzy klej kostny jest na wodzie, natomiast roztwór to wielokrotnołę tej wody. Z kolei capon jest lakierem nitro, więc jedno z drugim ni jak się nie zgodzi. Przepraszam za wtręcenie, mam niewielkie doświadczenie w lakierowaniu gitar, lecz sądzę ze niesprostowanie tego postu mogło by wprowadzię zamęt.dodawano do kaponu rozciełczony roztwór kleju kostnego.
Pozdrawiam
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 2014-04-12, 19:39
- Lokalizacja: ĹlÄ sk
"szukaj" nie boli >Temat - barwienie nitro
Pozdrawiam
Pozdrawiam