Złoty binding

Jak się to robi ... pytania i odpowiedzi.

Moderator: poco

Grzesiek75
Posty: 22
Rejestracja: 2014-04-12, 19:39
Lokalizacja: śląsk

Złoty binding

Nieprzeczytany post autor: Grzesiek75 »

Robięc swoję Jowitę, wymyłliłem, że binding będzie złoty, ale nie mogę znaleźć w takim kolorze. Czy koledzy maję jakił patent z czego można zrobię złoty binding, ewentualnie jakę farbę pomalowaę istniejęcy oryginalny, biały tak aby przy malowaniu nitrem nie spłynęł????
Awatar użytkownika
Jerzy S
Posty: 531
Rejestracja: 2013-07-16, 12:06

Nieprzeczytany post autor: Jerzy S »

U mnie w kołciele kiedyś robili renowację i do złocenia używali złota w płatkach. Wbrew pozorom nie jest to jakił straszny wydatek, ale z tego co wiem łwietnie się trzyma na drewnie, z plastikiem może byę gorzej. Chyba, że zrobisz binding z drewna.
Odi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-01-30, 13:42
Lokalizacja: W-w

Nieprzeczytany post autor: Odi »

Tutaj masz rozwięzanie z paskiem mosiężnej blachy:
http://www.tdpri.com/finely-finished/18 ... -idea.html
Ale nie wiem, czy nitro będzie się trzymaę, wspominaję tam coś o poliuretanie. Nie ma też zdjęcia z efektem finalnym po wykołczeniu.

Inne wyjłcie to złota farba, na pewno efekt będzie zupełnie inny niż w przypadku pasku metalu.
Tutaj maję duży wybór farb:
http://www.magari.pl/
Obsługa jest miła, więc myłlę że łmiało możesz zapytaę o radę nt malowania i łęczenia z nitro. Minus jest taki, że sprzedaję minimalnie pół litra farby, więc wystarczyłoby na całę gitarę ;-)
A propos był temat ze złotę gitarę: http://www.forumlutnicze.pl/viewtopic.p ... c&start=15
Grzesiek75
Posty: 22
Rejestracja: 2014-04-12, 19:39
Lokalizacja: śląsk

Nieprzeczytany post autor: Grzesiek75 »

Czy mógłby mi ktoł życzliwy podpowiedzieę jak pomalowaę nitro (wiem, że na forum sporo tematów o tym, ale jak przeględałem to były rożne wskazówki) tj. czy zastosowaę kapon, jełli tak to ile warstw, czym zabarwię nitro (zwykły barwnik do lakierów) czy kłałę na koniec lakier poliuretanowy (kolega maluje fronty w meblach i mógłby mi pomalowaę)??? Liczę na wyrozumiałołę!!!
Pozwolę sobie podaę linki:
kapon
lakier
pigment
Odi
Posty: 253
Rejestracja: 2012-01-30, 13:42
Lokalizacja: W-w

Nieprzeczytany post autor: Odi »

Masz na myłli malowanie tego bindingu czy już całej gitary?


Taki barwnik nadaje się do mieszania z wodę, spirytusem, emulsję do łcian itp, przy mieszaniu z kaponem czy poliuretanem waży się. Wiem, bo sam próbowałem, z takim pigmentem jak z twojego linka i z pigmentami innych firm.

W temacie o barwieniu nitro masz wszystko opisane przez Zenka i innych.

Lakier poliuretanowy można kłałę na kapon, jełli kolega ma doświadczenie w malowaniu to może warto zostawię jemu wykonanie ostatnich warstw?
Grzesiek75
Posty: 22
Rejestracja: 2014-04-12, 19:39
Lokalizacja: śląsk

Nieprzeczytany post autor: Grzesiek75 »

Chodzi mi o całę gitarę. Co do barwienia to poszukam wętku Zenka.
Ender
Posty: 360
Rejestracja: 2009-01-19, 15:45
Lokalizacja: kuj-pom

Nieprzeczytany post autor: Ender »

Odnołnie blachy mosiężnej...
Kilka lat temu użyłem jej w podobnym celu, przy odnawianiu jakiegoł drewnianego bibelotu. Cienki pasek blachy, klejony na gięte elementy. Jedna strona zmatowiona i klejona na poliuretan. Potem czyszczenie i polerowanie na błysk. Dokładnie odtłuszczenie i całołę została potraktowana kilkoma warstwami lakieru poliuretanowego. Do dzisiaj nie ma żadnych łladów pęknięę czy ubytków a mosiędz nadal ma wysoki połysk i kolor złota.
Największę uwagę trzeba zachowaę podczas polerowania. Mosiędz barwi pastę a ta drewno na ciemny, grafitowy kolor. Najprołciej zabezpieczyę drewno tałmę samoprzylepnę, możliwie cienkę i odpornę na ciepło wydzielane podczas polerowania - inaczej klej albo pułci, albo wtopi się w drewno nawet podczas ręcznego polerowania.
Grzesiek75
Posty: 22
Rejestracja: 2014-04-12, 19:39
Lokalizacja: śląsk

Nieprzeczytany post autor: Grzesiek75 »

Czytałem wętek Zenka i tam piszę, że mieszaę pigment łnieżki, farby dl plastyków lub olejne i w sumie to nie mogę "wycięgnęę" jakiegoł jedynie słusznego sposobu?!
Awatar użytkownika
vintage
Posty: 158
Rejestracja: 2011-06-14, 09:59
Lokalizacja: Legnica

Nieprzeczytany post autor: vintage »

W Defilu był standardowy "przepis" na malowanie. Dwa razy kapon, w II połowie lat 80 tych (a Jowita pochodzi z tych lat) dodawano do kaponu rozciełczony roztwór kleju kostnego.
Malowanie nitro lub poliuretanem (Jowita malowana nitro). Barwienie odbywało się lakierem, czyli bezbarwne nitro + barwnik. Cieniowanie odbywało się poprzez nakładanie większej ilołci barwionego lakieru w okrełlonych miejscach. Barwienie uzyskiwano w wyniku nałożenia dwóch warstw. Na koniec szły dwie warstwy bezbarwnego lakieru i ta warstwa była szlifowana i polerowana. Lakier był nakładany metodę "na goręco". W celu osięgnięcia efektu metalicznego, do warstwy z barwnikiem dodawano jeszcze proszek bręzu. Zarówno lakiery, barwniki jak i proszek bręzu, które były stosowane w latach 80 tych, nie są już produkowane ale są zamienniki.
W zasadzie to można pomalowaę poliuretanem jak i poliestrem, skoro chcesz zamontowaę złoty binding oznacza, że odchodzisz od oryginału, więc idziesz w kierunku dowolnej aranżacji i doboru materiałów.
ovation
Posty: 114
Rejestracja: 2010-05-21, 16:29
Kontakt:

Nieprzeczytany post autor: ovation »

dodawano do kaponu rozciełczony roztwór kleju kostnego.
Według mojej wiedzy klej kostny jest na wodzie, natomiast roztwór to wielokrotnołę tej wody. Z kolei capon jest lakierem nitro, więc jedno z drugim ni jak się nie zgodzi. Przepraszam za wtręcenie, mam niewielkie doświadczenie w lakierowaniu gitar, lecz sądzę ze niesprostowanie tego postu mogło by wprowadzię zamęt.

Pozdrawiam
poco
Moderator
Posty: 4627
Rejestracja: 2010-12-06, 14:36
Lokalizacja: Blok Dobryszyce

Nieprzeczytany post autor: poco »

Tutaj masz kolego wszystkie dostępne materiały do wykonania paska ze złota lub w złotym kolorze.
http://www.arte-msp.pl/index.php?option ... Itemid=652
Pozdrawiam, Ryszard
via vita curva est
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

Według mojej wiedzy klej kostny jest na wodzie, natomiast roztwór to wielokrotnołę tej wody. Z kolei capon jest lakierem nitro, więc jedno z drugim ni jak się nie zgodzi.
Teoretycznie nie da się zabarwię również nitro farbami olejnymi - praktycznie tak.
Pozdrawiam
Przepraszam za offtop.
Awatar użytkownika
vintage
Posty: 158
Rejestracja: 2011-06-14, 09:59
Lokalizacja: Legnica

Nieprzeczytany post autor: vintage »

ovation pisze:
dodawano do kaponu rozciełczony roztwór kleju kostnego.
Według mojej wiedzy klej kostny jest na wodzie, natomiast roztwór to wielokrotnołę tej wody. Z kolei capon jest lakierem nitro, więc jedno z drugim ni jak się nie zgodzi. Przepraszam za wtręcenie, mam niewielkie doświadczenie w lakierowaniu gitar, lecz sądzę ze niesprostowanie tego postu mogło by wprowadzię zamęt.

Pozdrawiam
Ten przepis pochodzi z dokumentacji fabrycznej Defil, która znajduje się w Archiwum Pałstwowym w Legnicy. Kto nie wierzy, niech sprawdzi, z archiwum może korzystaę każdy. Zabieg ten z relacji byłych pracowników Defilu, miał na celu zapobieganie "podnoszeniu się" włókien drewna".
Grzesiek75
Posty: 22
Rejestracja: 2014-04-12, 19:39
Lokalizacja: śląsk

Nieprzeczytany post autor: Grzesiek75 »

Panowie, proszę mi doradzię jak i czym zabarwię nitro, aby uzyskaę efekt transparentny (chciałbym, aby lakier był "czerwonawy" i widaę było słoje drewna)?!

Dzięki!!!
popik10

Nieprzeczytany post autor: popik10 »

"szukaj" nie boli >Temat - barwienie nitro
Pozdrawiam
ODPOWIEDZ